Witaj, świecie!

Dla jednego z najszybciej rozwijających się sektorów globalnej branży turystycznej, nie ma wieprzowiny w menu kolacji hotelowych. Na wózkach z napojami są loty bez alkoholu, ośrodki z oddzielnymi basenami dla mężczyzn i kobiet oraz codzienne trasy z wbudowanymi przerwami na pięć codziennych wezwań do modlitwy.

Od 2016 roku liczba podróżujących muzułmanów wzrosła prawie o 30 procent, a ostatnio wspólne badanie przeprowadzone przez Mastercard i Crescent Rating, grupę badawczą, która śledzi podróże przyjazne dla podróżnych, projekty, które w ciągu następnej dekady przyczynią się do zwiększenia udziału sektora w światowej gospodarce. do 300 miliardów dolarów ze 180 miliardów dolarów. Z populacją nieproporcjonalnie młodą, wykształconą i mobilną w górę, stanowią jedną z najszybciej rosnących grup demograficznych na globalnej scenie turystyki.

Ale nie zawsze tak było.

W 2015 roku Soumaya Hamdi udała się w podróż przez Azję z mężem i jej 4-miesięcznym dzieckiem. Trio odwiedzili Singapur i Malezję, a następnie złapali lot do Korei Południowej i do Japonii. Podróż była ekscytująca, ale Hamdi i jej mąż, obaj uważni muzułmanie, uważali codzienne poszukiwania żywności poświadczonej przez halal za trudną.

Hamdi, mieszkająca w Londynie, zaczęła blogować o najlepszych restauracjach, które znalazła w pobliżu muzułmanów, a także miejscach modlitwy i miejscach szczególnie gościnnych dla rodziny z małym dzieckiem. Te przemyślenia zamieniły się w Halal Travel Guide, platformę internetową oferującą porady, rekomendacje i trasy kuratorskie dla muzułmańskich podróżników.

Jej czas był właściwy.

„W Europie społeczność muzułmańska znajduje się obecnie w trzecim lub czwartym pokoleniu, jest wykształcona i ma dobrze płatną pracę”, powiedział Ufuk Secgin, dyrektor ds. Marketingu w organizacji Halal Booking, ukierunkowanej na muzułmanów wyszukiwarce wakacyjnej. „Dla pierwszego pokolenia ich pomysł na wakacje odwiedzał rodzinę w kraju rodzinnym.

W październiku tego roku, w ITB Asia, wiodącym programie podróży w Singapurze, organizatorzy nawiązali współpracę z dwiema halal travel authority, Crescent Rating i Halal Trip, aby zaoferować specjalistyczne panele dyskusyjne i prezentacje skierowane do szacowanych 156 milionów muzułmanów, którzy zarezerwują podróż od teraz do 2020 roku.

Głównym tematem dyskusji były sprawy brzucha. Dla muzułmańskich podróżników „najważniejszym czynnikiem jest wysokiej jakości żywność halal” – powiedział Hamdi w e-mailowej wymianie. „Nie mówię o curry ani biryani – mówię o autentycznym lokalnym jedzeniu, które jest halal, po czym zwykle są to obiekty modlitewne”.

Globalne zapotrzebowanie turystów na żywność halal wzrosło tak bardzo, że Have Halal Will Travel, internetowa społeczność muzułmańska działająca w Singapurze, również nawiązała współpracę z ITB Asia, organizując trzygodzinną konferencję i specjalne stoisko poświęcone foodie. -centryczne dotarcie do muzułmańskiego sektora turystycznego.

Jak Halal Travel Guide, czy Halal Will Travel został założony w 2015 roku. Dziś ich zawartość dociera do 9,1 milionów użytkowników każdego miesiąca, według ich założyciela, Mikhael Goh. Goh wymyślił stronę z trzema przyjaciółmi podczas studiów za granicą w Seulu; codziennie czuł się sfrustrowany brakiem informacji o tym, gdzie można znaleźć wysokiej jakości żywność halal.

„Zastanawialiśmy się, dlaczego w 2015 r., Kiedy jest Yelp i TripAdvisor, a także wiele popularnych aplikacji i usług informujących o tym, gdzie zjeść i gdzie podróżować, dlaczego na Ziemi jest tak mało informacji dla muzułmanów?” Goh powiedział. „Nie tylko o jedzeniu – owszem, żywność halal to podstawa wielu rzeczy, ale także bezpieczeństwa i modlitwy … Tam był ogólny brak informacji, a informacje, które istniały, były tak podzielone.”

Zaledwie kilka lat później ta luka na rynku obfituje teraz w niszowe witryny, z których wiele zostało napisanych specjalnie dla młodych muzułmanek. W „Passport and Plates” blogerka z Los Angeles, Sally Elbassir, opowiada o swoich światowych kulinarnych przygodach, gdzie wieprzowina i alkohol są zawsze poza menu; w Arabian Wanderess, Esra Alhamal pisze o podróżach jako muzułmańska tysiącletnia kobieta z budżetem; oraz w popularnej muzułmańskiej Travel Girl, prowadzonej przez urodzoną w Bułgarii Elenę Nikolovą z siedzibą w Wielkiej Brytanii, czytelnicy mogą dowiedzieć się o przyjaznych dla muzułmanów ośrodkach dla nowożeńców z prywatnymi basenami i uzyskać porady na temat DIY Umrah (muzułmańska pielgrzymka do Mekki).

Wielu blogerów, z którymi rozmawiano w związku z tym artykułem, powtórzyło to samo zdanie: ich celem nie jest tylko ułatwienie podróżującym muzułmanom znalezienia jedzenia, miejsc modlitewnych i zajęć bezalkoholowych, które im się spodobają. Ma także wspierać tych podróżników w rozgałęzianiu się w ich strefach komfortu i czuć się wzmocnionymi w odkrywaniu świata.

„Specjalizujemy się w popychaniu ludzi do firm niemuzułmańskich” – powiedział Goh. „Najpopularniejsze miejsca docelowe, nad którymi pracujemy to Japonia i Korea. Nasza publiczność jest młoda – od 25 do 30 lat – i jest pod dużym wpływem K-popu i Instagrama, więc piszemy dużo o tym, jak witamy te miejsca”.

Przyłącz się do konwersacji

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *